29 Nisan 2016 Cuma

Bayatlamayan Poğaça Yaptım A Dostlar : Mayasız Peynirli Poğaça



Ben her ne kadar poğaça sevmesem de sevenler var tabii ki bu hayatta. Sevenleri de biz sevdiğimize göre, bana düşen mutfağa girmek oldu :) Hem kolay, mayasız olduğu için pratik. Ayol hem de hiç bayatlamıyor. Eveeeet şimdi hazırsanız yeni bir #esotmutfakta tarifi geliyooooor .

Bize gereken malzemeler öncelikle şunlar oluyor:

* 150 gram tereyağ ( teremyağ kullanıyorum;)
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1 su bardağı sulu yoğurt
*1 yumurta + 1 yumurtanın akı ( sarısını üstüne süreceksiniz)
* Alabildiğine un
* 250 gram tel peynir ( İstediğiniz peyniri kullanabilirsiniz, ben hafif eriyor ve tadı kaybolmuyor diye tel peynir tercih ediyorum )
*  6-7 dal maydanoz
* tuz
*karabiber
*çörekotu

Margarini oda sıcaklığında eritin. Vaktiniz yoksa mikrodalganın defrost bölümünde 30 saniye çevirin.
İçine sıvıyağ, yoğurt ve yumurtayı ilave edin. 
Kabartma tozunu un ile birlikte koyup klasik "kulak memesi" kıvamına gelene kadar yoğuralım. 
Hamuru yoğurduktan sonra birazcık toparlaması için 10 dakika kadar buz dolabında bekletebilirsiniz.
Maydanozları iyice yıkayıp ince ince doğlayın. Peynirleri de tiftikleyip maydanoz tuz ve karabiberle harmanlayın.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde alıp elinizde yassı bir şekle getirin. İçine bir tutam harç koyduktan sonra güzelce kapatıp yuvarlayın.
Ayırdığımız yumurta sarısını hamurların üzerine sürün. En son çörek otu serpip  175 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dk kadar pişirin.

Alkışları yedikten sonra gönderirsiniz sevgili okuyucularım :)
Bayatlamadığı için de bir kaç gün tüketebilirsiniz.
İçinde yumurta olduğu için bozulmaya aman dikkat.
Hadi bakalım iyi haftasonları... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder