21 Temmuz 2013 Pazar

Okuma Şenliği 2013



KPSS bittikten sonra daha önce de söylediğim gibi tatil benim için şimdi başladı. 10 aydır uzak kaldığım kitaplarıma, kütüphaneme kavuşmak için de bundan daha güzel bit etkinlik olamaz herhalde.  Geçen gün bloglarda dolaşırken sevgili arkadaşım Selçin'in blogunda karşılaştım bu etkinlikle. Onun da tam bir kitap kurdu olduğunu bildiğimden hemen incelemeye koyuldum. Selçin'in blogunu incelemek isteyenler için : Miss Marmelat  Selçin'in blogu.
Pinuccia'nın Kitapları adlı blog başlatmış bu etkinliği. Etkinlikle ilgili tüm bilgi ve kurallar orada yazılı.  Ben kısaca burada da bahsedeyim.

KURALLAR :
  • Etkinlik 9 Temuuz - 9 Ekim 2013 tarihleri arasında okuduğunuz kitapları kapsıyor.
  • Okuduğunuz her kitap en az 200 sayfa olmak zorunda
  • Okuduğunuz her kitabı kategorilerden sadece birisine saydırabilirsiniz.
  • Her ayın  9'unda Punnicia'nın Kitapları nda listeler yayınlanacak. İsminizi ona bildirmeniz yeterli.
KATEGORİLER :
  1. Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip istediği kitabı okuyanlara 5 PUAN
  2. Genel kural en az 200 sayfa olsa da 150 sayfadan az bir kitap okuyanlara  5 PUAN
  3. Okuduğu kitabın adında en az bir renk olanlara 10 PUAN
  4. Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabı okuyanlara 10 PUAN
  5. Kendi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda kendisi de o kitabı okuyanlara 15PUAN
  6. Yasaklanmış bir kitap okuyanlara. Buradan ve buradan yasaklanmış kitaplar listelerine ulaşabilirsiniz. 15 PUAN
  7. Asıl mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı kitapları okuyanlara 20 PUAN
  8. Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara 20 PUAN
  9. Olayların hiç görmediği bir ülkede geçen kitapları okumak 20 PUAN
  10. 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara 25 PUAN
  11. Romanın yazarı veya karakterlerden birinin adının veya soyadının kendisiyle aynı olan kitabı okuyanlara  25 PUAN
  12. Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış  bir kitap okuyanlara  30 PUAN
Yazarların doğum ve ölüm tarihleri için buradan faydalanabilirsiniz.
Beni oldukça heyecanlandıran bir etkinlik. Şimdi ben de listemi oluşturmak için işe koyuluyorum. Listem tamamen hazır olunca da sizinle paylaşacağım.

Haydi okumaya :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder